Kizárólag időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon, az elkészült okmányokat postán kézbesítik, nem közlekednek a mobilizált kormányablakok
A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében 2020. március 18-tól csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak a kormányablakok, okmányirodák, és minden egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálat, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel. Ha elfelejtette az elektronikus ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapu azonosítóját, az ingyenesen hívható Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársai segítenek.
A világméretű koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet keretében a kormány újabb intézkedéseket vezetett be. Az ügyfelek és az ügyintézők védelme érdekében a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges. Időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet. A kormányhivatalok és járási hivatalok további ügyfélszolgálatain szintén csak előzetes időpont-egyeztetéssel fogadják az ügyfeleket; az időpont-foglalási lehetőségekről a kormanyhivatal.hu oldalon tájékozódhatnak.
A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok („Kormányablak buszok”) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül.
Az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik.
A kormányhivatalok, járási hivatalok ügyfélszolgálatain korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.
A NAV 2,8 millió adózó személyi jövedelemadó bevallását készítette el, amit az ügyfélapuval rendelkező állampolgárok elektronikusan is véglegesíthetnek. Sokan azonban elfelejtik az ügyfélkapus felhasználónevüket és jelszavukat, amit eddig csak személyesen a kormányablakokban lehetett megismerni. A személyes találkozások számának csökkentése érdekében az elfelejtett Ügyfélkapu azonosító esetén mától nincs szükség személyes ügyintézésre, azt az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül is megismerhetik az ügyfelek.
Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre.
Továbbra is kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Kérjük az ügyfeleket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter távolságot tartva várakozzanak.
A nem! kormányablakokban intézhető ügyek kapcsán időpontfoglalásra kizárólag az alább felsorolt telefonszámokon van lehetőség. Az ügyfélszolgálatok telefonos elérhetőségei emellett megtalálhatók a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/szabolcs-szatmar-bereg címen is.
Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszám – Járási Hivatal
Nagykállói Járási Hivatal
Hatósági és Gyámügyi ügyek: 42/795-114
Foglalkoztatási ügyek: 42/563-540
Kormányablak ügyek Nagykálló: 42/795-114
Kormányablak ügyek Balkány: 0642/795-263
Telefonos megkeresésre kijelölt telefonszámok – Főosztályok
Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály: 06-42-814-906.
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály:
Közlekedési Főosztály központi szám és Útügyi feladatok : 06-42/508-130
Fogyasztóvédelmi feladatok: 06-42/500-694
Járműforgalmi és Járműműszaki osztály központi szám: 06-42/501-620
Járműforgalmi osztály KKSZ ügyintézés, digikártya : 06-42/501-624
Járműműszaki osztály jármű átalakítás, összeépítés: 06-42/501-625
Járműműszaki osztály Műszaki vizsga : 06-42/501-620/114. mellék
Népegészségügyi Főosztály: 06-42-501-008
Foglalkoztatási Főosztály Munkaügyi és Munkavédelmi Főosztály:
Foglalkoztatási ügyek: 06-42-501-015; 06-42-597-057
Munkavédelem: 42/501-800
Munkaügy: 42/407-511
Agrárügyi Főosztály
Növény-és talajvédelmi, növényegészségügyi feladatok: 42/508-460
Földművelésügyi feladatok: 42/594-123
Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály: 06-42-598-930
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály:
Élelmiszer-biztonsági ügyek: 06 30 4957110
Állategészségügyi, állatvédelmi ügyek: 06 30 9436956
TIR, ENAR: 06 42 598-970
Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály:
Adategyeztetési és Nyugdíjbiztosítási Osztály: 06-42/551-564
Rehabilitációs Ellátási és Szakértői Osztály: 06-42/795-600
Egészségbiztosítási Osztály: 06-42/795-870
Egészségbiztosítási Pénzellátások Osztálya: 06-42/795-887
Egészségbiztosítási Nyilvántartási és Lakástámogatási Osztály: 06-42/795-878
Nyugdíj Nyilvántartási és Ellenőrzési Osztály: 06-42/551-508
Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály
Jogi segítségnyújtás, Áldozatsegítés, Családi csődvédelem: 06/42/597-670; 06/42/896-102
Pártfogó felügyelői szakterület: 06/42/597-670; 06/42/597-676
Szociális és Gyámügyi feladatok: 06/42/599-380; 06/42/599-694
Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály
Építésügyi és építésfelügyeleti feladatok: 06-42-599-617
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 1. (Kisvárdai, Záhonyi, Vásárosnaményi járások illetékességi területei): 06-45-795-012
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 2. (Mátészalkai, Fehérgyarmati, Csengeri járások illetékességi területei) 06-44-795-673
Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály 3. (Nagykállói, Nyírbátori, Baktalórántházi járások illetékességi területei): 06-42-795-026
Felügyeleti Osztály (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye illetékességi területe):06-42-599-358